"First last song" Bianca Iosovini

Jest i ostatnia część Bianci Iosovini z serii First. Wydawnictwo niestety nie skusiło się na wersję papierową przy tym tomie, a więc zostaje nam tylko e-book. Co oczywiście nie jest aż tak złym rozwiązaniem, choć dobrze jest mieć całe serie na półce. 
Ten tom opowiadać będzie o Masonie i Grace. Studiują na tej samej uczelni i raz po raz się widują, ale to tyle. 

Sytuacja zaczyna się zmieniać, kiedy Grace postanawia nieco schudnąć, a o pomoc prosi nie kogo innego jak Masona. Był jej winien przysługę, więc stwierdziła, że to idealny moment na rewanż. Osobiście Grace nie uważa, że musiałaby zrzucać jakieś dodatkowe kilogramy, ale podświadomie myśli, że musi wszystkich naokoło zadowolić, szczególnie swoją despotyczną matkę. Poczucie własnej wartości jest u niej tak niskie, że gotowa jest poświęcić swoje marzenia i zrezygnować z przesłuchań i kariery scenicznej. 

Dzięki przyjaciółce Emery postanawia jednak coś zmienić i udowodnić. Wygrywa przesłuchanie, ale rezygnuje z kariery solistki. Mason, który gra w zespole na gitarze, wie, że wygrać mogą tylko z Grace. Zrobi wszystko, by ją przekonać. 

Autorce muszę oddać, że cudownie potrafi opowiadać o miłości. To jest właśnie ten rodzaj miłości o jakiej marzy każdy z nas. Niewinnej, romantycznej, elektryzujacej, subtelnej, "tej prawdziwej".

Cała jej seria jest utrzymama na stałym poziomie. Żadna z części nie wybija się ponad. Z jednej strony trochę szkoda, bo każda kolejna książka powinna być ciut lepsza od poprzedniej. Niestety, tu autorce to się nie udało. 

Co nie zmienia faktu, że i przy ostatniej czezci miło spędziłam czas. 

Ostatni tom jest utrzymany w kliamatach muzycznych. W końcu Mason jest liderem zespołu. Grace natomiast miała kilka epizodów ze śpiewaniem. Mason bardzo by chciał, by Grace śpiewała wraz z zespołem. Nie będzie to tak łatwe jakim może się wydawać. 

Właśnie od przesłuchania zaczyna się coś, co nie miało prawa się wydarzyć. Wszystko toczy się w swoim tempie, w odpowiednim czasie. Nic nie jest wymuszone. 

W tym tomie poznajmy bliżej Masona. Muszę się przyznać, że zmieniłam zdnaie na jego temat, które wyrobiłam sobie w poprzednich trzech częściach. Okazał się nie tylko utalentowany, ale bardzo szczery, dowcipny, dorosły, jest facetem z zasadami iokreślonymi co najważniejsze, trzyma się się tych zasad. 

Grace nieco mnie denerwowała sswoim zachowaniem, choć nie miała żadnego wzorca na którym mogłaby się oprzeć, jeżeli chodzi o związki. 

Wydaje mi się, że jest to odpowiednie zakończenie serii. Mimo że zakończenie wydaje sie być z góry przesądzone i lekko przewidywalne, już w sumie od pierwszego tomu. 

Bardzo dużym plusem jest playlista, która występuje w książce. Uwielbiam po zakończeniu histrii odsłuchać piosenki, które występowały w powieści. 

Towarzyszyła mi cała paleta uczuć. Cieszę się kiedy książka i wzrusza i śmieszy. Takie powinno być Young Adult, z problemami młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą w dorosłość. Bianca Iosovini trafiła idealnie z serią. Dobre zakończenie serii. 

Kinga


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Jaguar



8 komentarzy:

  1. Moja córka obecnie właśnie takich przygód czytelniczych poszukuje, chętnie podsunę jej ten tytuł pod rozwagę, a w zasadzie serię, duża szansa, że jej się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie książki. Chociaż lubię jak każda nowa książka z serii czymś zaskakuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam niestety książek z tej serii, ale to już chyba nie na mój wiek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie córka chętnie chwyta za takie przygody czytelnicze, ale zauważam, że powoli już się nimi nasyca. :)

      Usuń
  4. Nie do końca są to moje klimaty czytelnicze, ale mojej przyjaciółce z pewnością by się spodobała

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie myślałam nigdy o rozpoczęciu tej serii. Mam za dużo książek na mojej półce wstydu, bym zaczynała gatunek, po który raczej nie sięgam. Za to mam komu polecić i zrobię to z chęcią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten typ bohaterów już nie dla mnie, a córki czytają inne gatunki. Chyba więc nie mam komu polecić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że książka wzbudza całą gamę emocji. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu cyklu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy Wam za każdy komentarz.

Copyright © 2014 Velaris' library , Blogger