"Malum #1" Amo Jones


Amo Jones powraca z najbardziej popieprzoną serią na rynku. Chyba za dużo się nie pomyliłam nazywając tak tą serię, tym bardziej, że sama autorka ma i niej takie zdanie. 

Tym razem Maddison i Bishop są tłem tej historii. Można by się było spodziewać, że autorka już nic ciekawego nie mogła stworzyć. Nic bardziej mylnego. Znów mamy wszystkich Królów, a oni szykują się do oddania władzy młodszymu pokoleniu. 

W tej części poznamy bliżej prawą rękę Bishopa - Nate'a i Tillie, przyjaciółkę Mads. 

Mimo, że książka jest "łagodniejsza" (choć nie wiem, czy w ogóle można użyć tego słowa do książek Jones), to sam Nate przerósł Bishopa we wszystkim, a Tillie...tassk, ona jest totalnym przeciwieństwem Mads. Myśleliście, że wiecie coś z poprzednich części? Nie moglibyście być bardziej w błędzie. 

Mads była Srebrnym Łabędziem, a jej życie zdecydowanie było przekichane, ale Tillie, to zupełnie inna bajka. Przed to, co przeszła jest bardzo silna. Natomiast Nate to kawał...(cenzura konieczna). Nienawidzi Tillie, akceptuje ją tylko z jednego powodu. 

Postaci są niebywale dobrze dopracowane. Portrety psychologiczne każdego z nich są przemyślane. Cała historia opowiadana jesy,  perspektywy Tillie i Nate'a, gdzie tej pierwszej jest zdecydownie więcej. Nie ukrywam, że jestem zawiedziona braku spojrzenia Nate'a. Brakowało mi tam jego głosu. 

Akcja zaczyna się już od samego początku i trwa do samego końca, a im dalej brniemy w historię, tym nabiera ona coraz większego tempa. Jones nie byłaby sobą, gdyby niemal na każdej stronie nie zostawiła jakiś niejasności i tajemnicy.  

Trzeba mieć odwagę i nieźle jaja, by napisać tak odważną historię. Nadal się zastanawiam, co nią kierowało. Jednak po chwili zadumy postanowiłam odpuścić, bo przecież i tak nie ma to najmniejszego sensu. Te historie nas rozszarpują i robią nam sieczkę z mózgu. Jest to seria z gatunku dark erotic z wieloma elementami brutalności. Słowo dark musi tu być podkreślone. Te książki zdecydowanie nie są dla wszystkich. A ta, pomimo tego, że wydaje się dojrzalsza niż poprzednie książki to i tak nas rozwala. Nadal pozostajemy w niewiedzy dlaczego to się stało i co kto kłamie?

Powiem Wam szczerze, że do teraz nie mogę dojść do siebie. Role się odwróciły. Nie wykiwa się Królów, oni zawsze są o krok przed Tobą. Amo Jones ma w tym jakiś cel i prowadzi to nas do czegoś większego, o czym jeszcze nie wiemy. 

Zostaniemy wrzuceni w sam sirdeke huraganu. Po raz kolejny Królowie nami zawładną. Nie będziemy w stanie im się oprzeć. Pociągną nas po raz kolejny za sobą. 

Kinga

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiece


9 komentarzy:

  1. Widzę że poruszyła Cię ta książka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość autorki kojarzę, ale nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się całkiem ciekawa książka. Nie znam tej atorki, więc chętnie poznam jej twórczość

    OdpowiedzUsuń
  4. Wędrówki po kuchni23 czerwca 2020 17:47

    Nie miałam okazji zapoznać się z twórczością tej autorki, ale kojarzę, że ktoś mi chyba coś wspominał o tej książce. Może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie, kiedy książka jest tak mocno charakterystyczna, ciekawa przygoda czytelnicza za Tobą. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy trafiamy na powieść, w której bohaterowie są tak wyraziście i przekonująco odmalowani, mamy wrażenie, że intensywnie współdzielimy z nimi ich świat, ich emocje docierają do naszych serc.

      Usuń
  6. Taki huragan czytelniczy z chęcią bym przeżyła. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej autorce, ale lubię oryginalne i specyficzne powieści, więc bardzo prawdopodobne jest to, że jej twórczość przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy ta książka mieści się w moim gustach, chyba nie zbyt. Nie porywa mnie opis, więc zostanę przy swoich ulubieńcach

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam kiedyś na uwadze tę serię, ale jeszcze nie udało mi się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy Wam za każdy komentarz.

Copyright © 2014 Velaris' library , Blogger