"Słodki upadek" Tillie Cole

Kolejny tom serii "Słodki dom". Druga część opowiada nak historię innej pary z paczki przyjaciół. 

Bardzo lubię, kiedy autorzy tworząc serię uwzględniają w kolejnych częściach innych przyjaciół. 

To nie jest pierwsza seria Cole, kiedy zastosowała właśnie tę taktykę. 

W tej części możemy czytać o Lexington "Lexu" Hart, przyjaciółce Molly, fenomenalnej cheerleaderce. Lexi mierzy się z demonami przeszłości, którą jest poważna przypadłość, której nie do końca udało się  jej ją pokonać. 

Austin Carillo posiadający włoskie korzenie, utalentowany skrzydłowy Alabama Cromdon Tide, najbliższy przyjaciel Romea. Są niemal jak bracia. Austin próbuje pożegnać się z mroczną przeszłością i zacząć nowe życie. 

Niestety, kiedy wydaje się, że oboje wyszli na prostą, przeszłość daje o sobie znać mocniej niż kiedykolwiek. 

Dawno nie czytałam tak emocjonującej i wciągającej książki. 

Na pozór nasi główni bohaterowie nie mogą mieć ze sobą nic wspólnego. Cóż...życie pisze dziwne scenariusze.

Los sprawił, że ich ścieżki od przypadku będą się dość często przeplatać. Lexi jest świadkiem handlu narkotykami przez brata Austina. Niestety jego starszy brat jest członkiem gangu i prawą ręką ich szefa, dlatego trzeba "uciszyć" jakichkolwiek świadków. Tym ma się zająć Austin, który by dostać się do NLF musi mieć czystą kartę, ale jego przeszłość nie chce odejść i coraz bardziej przejmuje jego teraźniejszość. Nie ma pojęcia jak to wpłynie na dziewczynę.

Lexi jest niebywale obłędnie dobrze dopracowaną postacią pod wzgledem psychologicznym. Wielkie brawa dla autorki, za tak wnikliwe i szczególowe relacje.

Po skończeniu tej lektury miałam niesamowitego kaca moralnego.

Nie zdawałam sobie do końca sprawy przez co muszą przechodzić osoby, które chorują na zaburzenia odżywiania. To jest walka w każdej minucie, walka z wewnętrznym głosem, który woli przejmuje nad nami kontrolę.  Nie ma znaczenia, czy jesteśmy silni, czy nie i tak w końcu przestaniemy się mu opierać, poddamy się.

Narracja prowadzona jest naprzemiennie pomiędzy Lexi i Austinem, a wydarzenia, które są opisywane dzieją się w tym samym czasie, co historia Molly i Romea. Jesteśmy świadkami kilku wspólnych scen, bo to przecież ta sama grupa znajomych.

Oboje muszą stawić czoła swoim demonom. Mogą sobie, albo nawzajem pomóc, albo się zniszczyć.

Jestem pod wrażeniem przygotowania pisarki do tak poważnego tematu. W swojej wnikliwości i stopniowym dawkowaniu emocji doszła już do perfekcji. Kiedy myślisz, że ją przejrzałeś i znasz jej następny krok, ona Cię zaskakuje i niweczy cały twój misternie ułożony plan przejrzenia jej, aby po raz kolejny Cię zaskoczyć.

O tej książce długo nie będziecie mogli dojść do siebie. Dotknęła mnie bardzo głęboko. Zdecydowanie jest do tej pory najlepsza książka z serii.

Mam nadzieję, że ta seria dorówna poprzedniej Cole. Dużo na to wskazuje, że idzie w dobrym kierunku.


Kinga


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Editio Red


4 komentarze:

  1. Jutro mam zamiar przeczytać tę książkę i tym tytułem zakończyć rok 2019 ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety takie serie zupełnie nie są w moim klimacie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytając Twój opis tej książki miałam dziwne wrażenie, że znam tę historię. Niestety książek gdzie głównymi bohaterami są cheerliderka i sportowiec jest mnóstwo. Muszę przyznać, że trochę przejadł mi się ten schemat

    OdpowiedzUsuń
  4. O Tillie Cole już chyba ostatnio Ci pisałam, że muszę jej dać szansę. Do niedawna przechodziłam obojętnie. Teraz jak widzę książki tej Pani, to mi się oczka zapalają 🥰

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy Wam za każdy komentarz.

Copyright © 2014 Velaris' library , Blogger