"Prowokacja" Mark Carper


Mini kryminał i thriller. Nie ukrywam, że spodziewałam sie innej historii, ale koniec końców fabuła mnie zaciekawiła i wciągnęła w swoją historię.

Z początku można się nieco w niej pogubić, ale już po kilku stronach jesteśmy w stanie odnaleźć się w historii i w zamyśle autora, co próbował nam przekazać swoją twórczością i pomysłem. 

W tej malutkiej książeczce zmieściły się tak naprawdę dwie historie. Jedna dzieje się w niedalekiej przeszłości, druga w teraźniejszości. 

Mimo przeskoków między dwoma różnymi historiami, bardzo szybko możemy połapać się o co chodzi i dlaczego zostało to tak skonstruowane. 

W historii z przeszłości głównymi bohaterami jest dwóch dziennikarzy z gazety, którzy natrafiają na dość kontrowersyjny temat, który mógłby zniszczyć karierę dość słynnej pani polityk. Całej prawdy dowiadujemy się na sam koniec co jest dużym plusem dla autora, że nie zdradził tego na początku, a nam pozostaje domyślać się dlaczego tak to si wydarzyło. 

Drugi wątek nawiązuje do hollywoodzkiego reżysera, który utknął w hotelu podczas nawałnicy. W sumie to osobiście nie mam bladego pojęcia po co ten wątek został stworzony. Mi bardzo przeszkadzał. Plusem jest tylko to, ze autor bardzo ładnie gra z czytelnikiem. 

Historia idealna na jeden wieczór. Dodatkowo pokazuje nam jak jedna nieprawdziwa plotka może bardzo łatwo zniszczyć człowieka. A odbudować swoją reputację, nawet po kłamstwie jest niezwykle trudno. Pokazuje nam jak bardzo człowiek wierzy mediom i jak łatwo jest nas wprowadzić w błąd. 

Kinga

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu AlterNatywne



21 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze, że już po kilku stronach można odnaleźć się w tej historii. Jestem jej ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że to pozycja, która może mi się spodobać. Lubię takie kryminalne pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusi swoją "długością", ale nie wiem czy byłaby mnie w stanie zatrzymać do końca przy sobie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie że historia na wieczór, napewno nie jedna osoba umili sobie wieczór tą ksiażką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przekaz tej historii jest niezwykle aktualny w dzisiejszych czasach :) lubię kryminały i thrillery, więc myślę, że chętnie spędzę, któryś wieczór z tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Paulina Kwiatkowska19 sierpnia 2021 09:14

    Mini kryminał i thriller spodoba się mojej siostrze, więc polecę jej ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej to nie moja tematyka, ale wiem komu ją polecić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie klimaty, więc może się skuszę na tę mini książeczkę, piszesz, że to lektura na 1 wieczór, więc pewnie w godzinkę można przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię sięgnąć po książkę w takich klimatach. Bardzo chętnie przeczytam! Dzięki za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi jak ciekawy pomysł na książkę, zapisuje do przeczytania! :D Dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie samo wrażenie, więc może kiedyś wpadnie mi w ręce.

      Usuń
  11. Byłam kiedyś niestety ofiarą takiej nieprawdziwej plotki. Czasem to może zniszczyć życie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie plotki niszczą życie, zazwyczaj są krzywdzące i niesprawiedliwe, przykre, kiedy nas dotykają.

      Usuń
  12. bardzo lubię motyw plotki, podoba mi się ten chaos jaki wprowadza, także dałabym szansę tej książce

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam wrażenie, że autorzy, szczególnie początkujący, lubią wprowadzić do książki dodatkowe wątki, ale w trakcie o nich zapominają, albo zmieniają koncepcję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale myślę, że mogłabym się na nią skusić. Spojrzę, czy nie ma jej przypadkiem u nas w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam jeszcze tej książki, ale jeszcze wiele może się zdarzyć.

    OdpowiedzUsuń
  16. Autor napisał rzecz krótką, a jednak nie do końca na tyle ciekawą, abym zdecydowała się po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że elementy o których piszesz są bardzo ciekawym dodatkiem do fabuły.

    OdpowiedzUsuń
  18. Media mają ogromny wpływ na społeczeństwo. Coraz trudniej nam odróżnić prawdę od kłamstwa...

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak ja nie lubię, kiedy zaangażuję się w wątek a on okazuje się ślepą ulicą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy Wam za każdy komentarz.

Copyright © 2014 Velaris' library , Blogger